SZKOLENIE NA STARSZEGO OFICERA POKŁADOWEGO DLA ABSOLWENTÓW UCZELNI MORSKICH POZIOM ZARZĄDZANIA
SZKOLENIE NA STARSZEGO OFICERA POKŁADOWEGO DLA ABSOLWENTÓW UCZELNI MORSKICH POZIOM ZARZĄDZANIA
Szkolenie na Starszego Oficera Pokładowego dla absolwentów wyższych Uczelni Morskich- poziom zarządzania
CENA: 4000PLN nie zawiera kosztów egzaminów w Urzędzie Morskim i kosztów wydania dyplomów
PROWADZIMY ZAPISY NA KURS, KTÓRY PALNUJEMY ROZPOCZĄĆ JESIENIĄ 2021 r. (minimalna ilość chętnych to 10 osób)
EGZAMIN: Ministerstwo potwierdza terminy egzaminów na druga połowę 2021 roku do końca czerwca 2021r.
Liczba godzin:
85 godzin - Budowa i stateczność statku
30 godzin - Język angielski
18 godzin - Symulator manewrowy
12 godzin - Symulator przewozowy
Minimalna grupa uczestników to 10 osób
Warunek przystąpienia do kursu
Do kursu mogą przystąpić TYLKO absolwenci uczelni morskiej, którzy ukończyli studia w
morskiej jednosce edukacyjnej, która w danym okresie posiadała uprawnienia do kształcenia na poziomie ZARZĄDZANIA.
Informacja dotycząca uznawania dyplomów uczelni morskich za równoważne z zaświadczeniami o ukończeniu wymaganego szkolenia znajduje się na stronie:
https://www.mgm.gov.pl/gospodarka-morska/22-gospodarka-morska-artykuly/edukacja-morska-i-uprawnienia/44-morskie-jednostki-edukacyjne
Uwagi Kurs odbywa się
trzy razy w roku. Pierwszy rozpoczyna się we wrześniu, drugi w styczniu, trzeci w kwietniu.
Rozporządzenie
Kurs jest NIEOBOWIĄZKOWY dlatego też nie ma oficialnego rozporządzenia co do programu dla kursu krótkiego. Aczkolwiek tematyka na zajeciach jest prowadzona w oparciu o rozporządzenie dla kursu długiego.
Ramowy program szkolenia i wymagania egzaminacyjne na poziomie zarządzania w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej znajduje się w
Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych programów szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy działu pokładowego na stronach 69 - 92. Link do ustawy:
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1
Egzamin
Obecnie egzamin składa się dwóch częsci: teoretycznej i praktycznej. Aby móc podejść do egzaminu z części teoretycznej, należy wpierw zaliczyć część praktyczną.
Egzamin z częsci praktycznej odbywa się na dwóch symulatorach: manewrowym i przewozowym.
Opłate za kurs oraz niezbędę dokumenty składają Państwo do
Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej na minimum
3 tygodnie (21 dni) przed datą rozpoczęcia egzaminu. Szczegóły znajdą Państwo na stronie:
https://mgm.gov.pl/gospodarka-morska/46-centralna-morska-komisja-egzaminacyjna-2
Osoby uczestniczące w kursie długim (ok 14 tygodni) są zwolnione z egzaminu praktycznego na podstawie zapisu:
"Przeprowadzone szkolenie, zgodne z przewidzianym ramowym programem, zakończone zaliczeniem z części praktycznej, zgodnie z niniejszymi wymaganiami, uznaje się za równoważne z egzaminem praktycznym. Zaświadczenie o zaliczeniu części praktycznej wystawia morska jednostka edukacyjna, która prowadziła szkolenie." (Patrz.
Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych programów szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy działu pokładowego strona 91).
Tematyka egzaminu ustnego:
- w odniesieniu do funkcji
„Nawigacja”: terminologia zawodowa w języku angielskim związana z zarządzaniem i bezpieczeństwem statku.
Tematyka egzaminu pisemnego:
- w odniesieniu do funkcji
„Nawigacja”: obliczenia ratownicze;
- w odniesieniu do funkcji
„Przeładunek i sztauowanie”: obliczenia stateczności statku w różnych stanach eksploatacyjnych oraz obliczanie masy ładunku na podstawie odczytu zanurzenia statku;
- w odniesieniu do funkcji
„Dbałość o statek i opieka nad ludźmi”: sporządzanie w formie pisemnej w języku angielskim wybranych dokumentów eksploatacyjnych statku.
Tematyka egzaminu na symulatorze/statku:
- w odniesieniu do funkcji
„Nawigacja”: manewrowanie statkiem w różnych warunkach eksploatacyjnych; komunikacja z użyciem zwrotów z SMCP;
- w odniesieniu do funkcji
„Przeładunek i sztauowanie”: załadunek statku; przygotowanie sztauplanu.
MAŁY CHIEF
- 29. 1. Do uzyskania dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000wymagane jest posiadanie świadectw przeszkoleń w zakresie sprawowania opieki medycznej nad chorym, wykorzystania radaru i ARPA na poziomie zarządzania oraz:1) dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki
pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze
międzynarodowej na stanowisku oficera wachtowego oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej albo2) dyplomu kapitana żeglugi przybrzeżnej, dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej na stanowisku oficera wachtowego oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej.
- Wymóg ukończenia szkolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy absolwentów MJE typu A lub MJE typu B,
kształcących na poziomie zarządzania w dziale pokładowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania.DUŻY CHIEF§ 30. 1. Do uzyskania dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw przeszkoleń w zakresie sprawowania opieki medycznej nad chorym, wykorzystania radaru i ARPA na poziomie zarządzania oraz:1) dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 18-miesięcznej praktyki
pływania na stanowisku oficera wachtowego na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności
brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy na statkach o pojemności brutto
3000 i powyżej, ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej albo
2) dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki
pływania na stanowisku oficera wachtowego na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności
brutto 3000 i powyżej w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania
w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej,
albo
3) dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000, dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku co najmniej oficera wachtowego na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 3000 i powyżej w żegludze międzynarodowej oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej.
- Wymóg ukończenia szkolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy absolwentów MJE typu A lub MJE typu B,
kształcących na poziomie zarządzania w dziale pokładowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania.
- Wymóg ukończenia szkolenia i zdania egzaminu, o których mowa w ust. 1 pkt 3, nie dotyczy osób, które posiadają zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w morskiej jednostce edukacyjnej i zdaniu egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej.