PRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ PODSTAWOWY – ODNOWIENIE
see detailsPRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ PODSTAWOWY – ODNOWIENIE
LICZBA GODZIN:
Wykład: 2 h Ćwiczenia: 5hCZAS TRWANIA KURSU:
1 dzieńCEL KURSU:
Celem kursu jest zapoznanie uczestników kursu z : - zapobieganiem pożarom na statku - właściwym reagowaniem wypadku pojawienia się pożaru lub zadymienia na statku - właściwym stosowaniu sprzętu pożarniczegoWYMAGANIA:
- posiadanie ważnego świadectwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej st. podst., które utraciło ważność w okresie nie dłuższym niż rok przed rozpoczęciem szkolenia - 6-miesięcznej praktyki pływania odbytej w okresie ostatnich 5 lat przed rozpoczęciem szkoleniaPODSTAWA PRAWNA:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy - str. 32, USTAWA: Dz. U z dnia 25 lutego 2014 r., poz 239. link do ustawy: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW:
3 osobyMAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW:
12 osóbZAPISY:
obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.plUWAGI:
W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat Urzędu Morskiego.DOWODZENIE SIŁOWNIĄ OKRĘTOWĄ
see detailsDOWODZENIE SIŁOWNIĄ OKRĘTOWĄ
Training in Engine Room Resource Management 1.LICZBA GODZIN: Wykład: 18 h Symulatory: 12h Dodatkowo 12 h symulatora, który potwierdza uczestnictwo w większej liczbie godzin symulatorowych (SIRE 2.0) 3.CEL KURSU: Celem kursu jest zapoznanie uczestników kursu z : - z zasadą zarządzanie zasobami ludzkimi - z zasadą szkolenia i egzaminowania załogi maszynowej - wymaganiami prawa międzynarodowego i krajowego- WYMAGANIA:
- MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW:
- MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW:
- ZAPISY: obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.pl 9. UWAGI: W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat Urzędu Morskiego.
OBSŁUGA I KONSERWACJA UKŁADÓW ZASILANIA O NAPIĘCIU PRZEKRACZAJĄCYM 1KV
see detailsOBSŁUGA I KONSERWACJA UKŁADÓW ZASILANIA O NAPIĘCIU PRZEKRACZAJĄCYM 1KV
Training in operation and maitenance of power systems in excess of 1kV STCW A-III/6 Cena kursu: 2550 zł 1.LICZBA GODZIN: Wykład: 20 h Ćwiczenia: 10h 2.CZAS TRWANIA KURSU: 3 dni 3.CEL KURSU: Celem kursu jest zapoznanie uczestników kursu z: - charakterystyką wysokonapięciowych układów rozdzielczych i przetwarzających - kształtowaniem się naprężeń elktr. w układach izolacyjnych - wpływem różnych parametrów na wytrzymałość elektryczną 4. WYMAGANIA: - brak 5.PODSTAWA PRAWNA: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marzynarzy - str. 74-75, USTAWA: Dz. U z dnia 25 lutego 2014 r., poz 239. link do ustawy:http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1 6. MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 8 osób 7. MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 15 osób 8. ZAPISY: obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.pl 9. UWAGI: W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat Urzędu Morskiego. Dodatkowo otrzymuje certyfikat ośrodka - (wymagane jest 1 zdjęcie). Na kursie jest ograniczona ilość miejsc, prosimy o wcześniejsze zapisyPRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ WYŻSZY – ODNOWIENIE
see detailsPRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ WYŻSZY – ODNOWIENIE
1.LICZBA GODZIN: Wykład: 3,5 h Ćwiczenia: 4,5h 2.CZAS TRWANIA KURSU: 1dzień 3.CEL KURSU: Celem kursu jest zapoznanie uczestników kursu z : - zapobieganiem pożarom na statku - właściwym reagowaniem wypadku pojawienia się pożaru lub zadymienia na statku - właściwym stosowaniu sprzętu pożarniczego 4. WYMAGANIA: - posiadanie ważnego świadectwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej st. wyższego, które utraciło ważność w okresie nie dłuższym niż rok przed rozpoczęciem szkolenia - 6 - miesięcznej praktyki pływania odbytej w okresie ostatnich 5 lat przed rozpoczęciem szkolenia 5.PODSTAWA PRAWNA: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy - str. 33, USTAWA: Dz. U z dnia 25 lutego 2014 r., poz. 239. link do ustawy: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1 6. MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 3 osoby 7. MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 20 osób 8. ZAPISY: obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.pl 9. UWAGI: W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat Urzędu Morskiego.PRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ WYŻSZY
see detailsPRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ WYŻSZY
Przeszkolenie w zakresie ochrony przeciwpożarowej stopień wyższy Training in Advanced & Fire Fighting Cena kursu: 600 zł 1.LICZBA GODZIN: Wykład: 17 h Ćwiczenia: 13h 2.CZAS TRWANIA KURSU: 3 dni 3.CEL KURSU: Celem kursu jest zapoznanie uczestników kursu z : - zapobieganiem pożarom na statku - właściwym reagowaniem wypadku pojawienia się pożaru lub zadymienia na statku - właściwym stosowaniu sprzętu pożarniczego - sprawowaniem kontroli nad osobami poszkodowanymi w pożarach 4.WYMAGANIA: - posiadanie ważnego świadectwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej stopnia podstawowego 5.PODSTAWA PRAWNA: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy - str. 14-16, USTAWA: Dz. U z dnia 25 lutego 2014 r., poz 239. link do ustawy: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1 6.MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 3 osoby 7.MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 20 osób 8.ZAPISY: obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.pl 9. UWAGI: W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat Urzędu Morskiego.SZKOLENIE NA STARSZEGO OFICERA POKŁADOWEGO - POZIOM ZARZĄDZANIA
see detailsSZKOLENIE NA STARSZEGO OFICERA POKŁADOWEGO - POZIOM ZARZĄDZANIA
Przed kursem zapoznaj się z nowymi zasadami ważności dyplomów. Link poniżej: Nowe przepisy!!! Szkolenie na Starszego Oficera Pokładowego- poziom zarządzania CENA: 10500 PLN nie zawiera kosztów egzaminów w Urzędzie Morskim i kosztów wydania dyplomów EGZAMIN: Ministerstwo potwierdza terminy egzaminów na pierwszą połowę 2025 roku do końca grudnia 2024r. Liczba godzin: 671 godzin Termin szkolenia : PLANOWANA DATA ROZPOCZĘCIA KURSU STYCZEŃ 2025 Uwagi Kurs odbywa się dwa razy w roku. Pierwszy rozpoczyna się we wrześniu, drugi w styczniu. Obecność na wszystkich zajeciach jest obowiązkowa. Rozporządzenie Ramowy program szkolenia i wymagania egzaminacyjne na poziomie zarządzania w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej znajduje się w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych programów szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy działu pokładowego na stronach 69 - 92. Link do ustawy: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1 Egzamin Obecnie egzamin składa się dwóch częsci: teoretycznej i praktycznej. Aby móc podejść do egzaminu z części teoretycznej, należy zaliczyć część praktyczną. Egzamin z częsci praktycznej odbywa się na dwóch symulatorach: manewrowym i przewozowym. Opłate za kurs oraz niezbędę dokumenty składają Państwo do Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej na minimum 3 tygodnie (21 dni) przed datą rozpoczęcia egzaminu. Szczegóły znajdą Państwo na stronie: https://www.mir.gov.pl/strony/zadania/gospodarka-morska/edukacja-morska-i-uprawnienia/ Osoby uczestniczące w kursie długim (ok. 15 tygodni) są zwolnione z egzaminu praktycznego na podstawie zapisu: "Przeprowadzone szkolenie, zgodne z przewidzianym ramowym programem, zakończone zaliczeniem z części praktycznej, zgodnie z niniejszymi wymaganiami, uznaje się za równoważne z egzaminem praktycznym. Zaświadczenie o zaliczeniu części praktycznej wystawia morska jednostka edukacyjna, która prowadziła szkolenie." (Patrz. Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych programów szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy działu pokładowego strona 91) Tematyka egzaminu ustnego: - w odniesieniu do funkcji „Nawigacja”: terminologia zawodowa w języku angielskim związana z zarządzaniem i bezpieczeństwem statku. Tematyka egzaminu pisemnego: - w odniesieniu do funkcji „Nawigacja”: obliczenia ratownicze; - w odniesieniu do funkcji „Przeładunek i sztauowanie”: obliczenia stateczności statku w różnych stanach eksploatacyjnych oraz obliczanie masy ładunku na podstawie odczytu zanurzenia statku; - w odniesieniu do funkcji „Dbałość o statek i opieka nad ludźmi”: sporządzanie w formie pisemnej w języku angielskim wybranych dokumentów eksploatacyjnych statku. Tematyka egzaminu na symulatorze/statku: - w odniesieniu do funkcji „Nawigacja”: manewrowanie statkiem w różnych warunkach eksploatacyjnych; komunikacja z użyciem zwrotów z SMCP; - w odniesieniu do funkcji „Przeładunek i sztauowanie”: załadunek statku; przygotowanie sztauplanu. MAŁY CHIEF- 29. 1. Do uzyskania dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000wymagane jest posiadanie świadectw przeszkoleń w zakresie sprawowania opieki medycznej nad chorym, wykorzystania radaru i ARPA na poziomie zarządzania oraz:1) dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej na stanowisku oficera wachtowego oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej albo2) dyplomu kapitana żeglugi przybrzeżnej, dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej na stanowisku oficera wachtowego oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej.
- Wymóg ukończenia szkolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy absolwentów MJE typu A lub MJE typu B, kształcących na poziomie zarządzania w dziale pokładowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania.DUŻY CHIEF§ 30. 1. Do uzyskania dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw przeszkoleń w zakresie sprawowania opieki medycznej nad chorym, wykorzystania radaru i ARPA na poziomie zarządzania oraz:1) dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 18-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku oficera wachtowego na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej, ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej albo2) dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku oficera wachtowego na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 3000 i powyżej w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej, albo3) dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000, dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku co najmniej oficera wachtowego na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 3000 i powyżej w żegludze międzynarodowej oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej.
- Wymóg ukończenia szkolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy absolwentów MJE typu A lub MJE typu B, kształcących na poziomie zarządzania w dziale pokładowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania.
- Wymóg ukończenia szkolenia i zdania egzaminu, o których mowa w ust. 1 pkt 3, nie dotyczy osób, które posiadają zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w morskiej jednostce edukacyjnej i zdaniu egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej. PLANOWA DATA ROZPOCZĘCIA KURSU styczeń 2025
ECDIS MAPY ELEKTRONICZNE (GENERIC)
see detailsECDIS MAPY ELEKTRONICZNE (GENERIC)
ECDIS - mapy elektroniczne (GENERIC) Cele kursu Zapoznanie uczestników kursu z obsługą i wykorzystaniem podstawowych typów systemów map elektronicznych. Program przeszkolenia jest oparty na kursie modelowym 1.27. na symulatorze TRANSAS 4000 Liczba godzin Wykład - 10 godzin Ćwiczenia - 10 godzin Symulator - 20 godzin Uwagi Do certyfikatu potrzebne jest 1 zdjęcie. Na zakończenie kursu uczestnik otrzymuje drugi certyfikat z Ośrodka z informacjaąna jakim sprzęcie odbyło się szkolenie. Maksymalna liczba uczestników:16NAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM( BRIDGE TEAM RESOURCE)
see detailsNAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM( BRIDGE TEAM RESOURCE)
Nautycznego dowodzenia statkiem (Bridge Team RESOURCE) OBOWIĄZUJĄ ZAPISY KUSY NA KURS. Cele kursu Doskonalenie u uczestników kursu umiejętności dowodzenia statkiem i kierowania zespołem ludzkim. Liczba godzin: 32 Uwagi Na zakończenie kursu uczestnik otrzymuje 1 certyfikat wydany jest przez Urząd Morski w Gdyni, potwierdzający ukończenie kursu Bridge Team Resource. KURS ODBYWA SIĘ NA: Al. Jana Pawła II 3 81-345 Gdynia tel. (058) 620-19-68, tel. 606 639 978 e-mail: sdk@am.gdynia.plNAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM (BRIDGE TEAM MANAGEMENT)
see detailsNAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM (BRIDGE TEAM MANAGEMENT)
Nautycznego dowodzenia statkiem (Bridge Team MANAGEMENT) OBOWIĄZUJĄ ZAPISY NA KURS. Kurs Manewrowanie statkiem i dowodzenia wachtą nawigacyjną Ship Simulator and Bridge Teamwork Cele kursu Doskonalenie u uczestników kursu umiejętności dowodzenia statkiem i kierowania zespołem ludzkim. Liczba godzin: 40 Uwagi Na zakończenie kursu uczestnik otrzymuje 2 certyfikaty. Jeden z nich wydany jest przez Urząd Morski w Gdyni, potwierdzający ukończenie kursu Bridge Team Resource a drugi certyfikat wydany jest przez ośrodek (certyfikat Bridge Team Management), potwierdza on uczestnictwo w większej liczbie godzin symulatorowych. KURS ODBYWA SIĘ NA: Al. Jana Pawła II 3 81-345 Gdynia tel. (058) 620-19-68, tel. 606 639 978 e-mail: sdk@umg.edu.plKODEKS BEZPIECZNEGO ZARZĄDZANIA STATKIEM I ZAPOBIEGANIA ZANIECZYSZCZENIOM (ISM CODE)
see detailsKODEKS BEZPIECZNEGO ZARZĄDZANIA STATKIEM I ZAPOBIEGANIA ZANIECZYSZCZENIOM (ISM CODE)
Kodeks bezpiecznego zarządzania statkiem i zapobiegania zanieczyszczeniom (ISMCode) Framework training program for the konwledge of the International Management Code for the Safe Oparation of Ships and for Pollution Prevention Cele kursu Zapoznanie uczestników kursu z postanowieniami międzynarodowego Kodeksu Zarządzania Bezpieczną eksploatacją statków i Zapobiegania Zanieczyszczeniom (ISM CODE) i zasadami jego wdrożenia w przedsiębiorstwach armatorskich. Liczba godzin Wykłady - 9 godzin Ćwiczenia - 0,5 godziny Uwagi: Kurs odbywa się w ramach kursu Kapitana Żeglugi Wielkiej. W razie zapotrzebowania kurs również może zostać zorganizowanyPRZESZKOLENIE NA STATKI PODLEGAJĄCE KODEKSOWI IGF - STOPIEŃ PODSTAWOWY
see detailsPRZESZKOLENIE NA STATKI PODLEGAJĄCE KODEKSOWI IGF - STOPIEŃ PODSTAWOWY
Basic Safety Training on Ships Subject to the IGF Code 1. LICZBA GODZIN: Wykład: 11h Ćwiczenia: 5 Symulatory: 2 2. CZAS TRWANIA KURSU: 2 dni 3. CEL KURSU: zapoznanie uczestników kursu z: operacjami ładunkowymi, bunkrowaniem paliwa gazowego, zasadami bezpieczeństwa dla statków podlegających kodeksowi IGF 4. WYMAGANIA: Na statkach używających jako paliwa gazów lub innych paliw o niskiej temperaturze zapłonu, podlegających Kodeksowi IGF: 1) marynarze odpowiedzialni za bezpieczeństwo związane z przechowywaniem i stosowaniem paliwa lub działaniem w przypadku zagrożenia związanego z paliwem na statku są obowiązani posiadać świadectwo przeszkolenia stopnia podstawowego na statki podlegające Kodeksowi IGF; 2) kapitanowie, oficerowie mechanicy oraz członkowie załogi bezpośrednio odpowiedzialni za przechowywanie i stosowanie paliwa oraz za systemy paliwowe są obowiązani posiadać świadectwo przeszkolenia stopnia wyższego na statki podlegające Kodeksowi IGF. 2. Warunkiem uzyskania świadectwa przeszkolenia stopnia podstawowego na statek podlegający Kodeksowi IGF jest ukończenie przeszkolenia na to świadectwo. 5. PODSTAWA PRAWNA: Rozporządzenie Ministra Gospodarko Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 23 kwietnia 2018 r. w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg morskich- str. 27 USTAWA: Dz. U. z dnia 27 kwietnia 2018 r., poz. 802 6. MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 3 osoby 7. MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 12 osób 8. ZAPISY: obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.pl 9. UWAGI: W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat Urzędu Morskiego.SZKOLENIE NA POZIOMIE POMOCNICZYM W DZIALE MASZYNOWYM NA ŚWIADECTWO ELEKTROMONTERA
see detailsSZKOLENIE NA POZIOMIE POMOCNICZYM W DZIALE MASZYNOWYM NA ŚWIADECTWO ELEKTROMONTERA
Electro-Technical Rating Cena: 6.000,- zł. Liczba godzin:: 266 Czas trwania: 8 tygodni Liczba osób: min 15 Warunek przystąpienia do kursu:- 19. 1. Do uzyskania świadectwa elektromontera wymagane jest:
- Za równoważne z ukończeniem szkolenia na poziomie pomocniczym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej uznaje się ukończenie studiów wyższych na kierunkach związanych z kształceniem w zakresie elektrotechniki, elektroniki lub mechatroniki.
SZKOLENIE NA POZIOMIE OPERACYJNYM W DZIALE MASZYNOWYM W SPECJALNOŚCI ELEKTRYCZNEJ
see detailsSZKOLENIE NA POZIOMIE OPERACYJNYM W DZIALE MASZYNOWYM W SPECJALNOŚCI ELEKTRYCZNEJ
ELECTRO-TECHNICAL OFFICER Cena: 12.000,- zł. Liczba godzin: 793 Czas trwania: 24 tyg.- 51. 1. Do uzyskania dyplomu oficera elektroautomatyka okrętowego na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw przeszkoleń w zakresie ochrony przeciwpożarowej stopnia wyższego, pierwszej pomocy medycznej i świadectwa ratownika oraz:
- Przy ubieganiu się o dyplom oficera elektroautomatyka okrętowego 6-miesięczna wymagana praktyka pływania, o której mowa w ust. 1, może być zastąpiona praktyką przy budowie lub remontach okrętowych maszyn i urządzeń elektrycznych w stoczniach, zakładach produkcyjnych i warsztatach mechanicznych.
Szkolenie na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na Oficera Mechanika Wachtowego
see detailsSzkolenie na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na Oficera Mechanika Wachtowego
Przed kursem zapoznaj się z nowymi zasadami ważności dyplomów. Link poniżej: Nowe przepisy!!! ENGINEER OFFICER IN CHARGE OF WATCH Cena: 10.000, zł. Liczba godzin: 819 Czas trwania: 20 tygodni Minimalna grupa uczestników: 20 osób Warunek przystąpienia do kursu:- Praktyka pływania, o której mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, powinna zawierać okres pełnienia obowiązków wachtowych pod nadzorem starszego mechanika albo oficera mechanika wachtowego przez co najmniej 6 miesięcy, udokumentowany w zaświadczeniu o pełnieniu wachty maszynowej, które powinno zawierać informacje dotyczące: imienia i nazwiska osoby odbywającej wachtę maszynową, nazwy statku, numeru IMO, typu statku, pojemności brutto statku, mocy maszyn głównych, zajmowanego stanowiska, okresu pełnienia wachty maszynowej, nazwy armatora oraz podpis kapitana statku.
- Przy ubieganiu się o dyplom oficera mechanika wachtowego na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powy- żej 6-miesięczna wymagana praktyka pływania, o której mowa w ust. 1, może być zastąpiona praktyką przy budowie, naprawie lub obsłudze maszyn okrętowych w stoczniach, zakładach produkcyjnych i warsztatach mechanicznych.
Szkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na Drugiego Oficera Mechanika
see detailsSzkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na Drugiego Oficera Mechanika
Przed kursem zapoznaj się z nowymi zasadami ważności dyplomów. Link poniżej: Nowe przepisy!!! Szkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na Drugiego Oficera Mechanika SECOND ENGINEER OFFICER Cena: 8.000,- zł. Liczba godzin: 507 Czas trwania: 15 tygodni Minimalna grupa uczestników: 20 osób Warunek przystąpienia do kursu:- 47. 1. Do uzyskania dyplomu drugiego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych od 750 kW do 3000 kW wymagane jest posiadanie dyplomu oficera mechanika wachtowego na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej, na stanowisku oficera mechanika wachtowego oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale maszynowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w dziale maszynowym.
- Wymóg ukończenia szkolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy absolwentów MJE typu A lub MJE typu B, kształcących na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania.
- 48. 1. Do uzyskania dyplomu drugiego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych 3000 kW i powyżej wymagane jest posiadanie:
- Wymóg ukończenia szkolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy absolwentów MJE typu A lub MJE typu B, kształcących na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania.
- Wymóg ukończenia szkolenia i zdania egzaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie dotyczy osób, które posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w morskiej jednostce edukacyjnej i zdały egzamin na poziomie zarządzania w dziale maszynowym.
Szkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na statkach o mocy 3000 KW i powyżej na dyplom starszego oficera mechanika
see detailsSzkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na statkach o mocy 3000 KW i powyżej na dyplom starszego oficera mechanika
Szkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na statkach o mocy 3000 KW i powyżej na dyplom starszego oficera mechanika - CHIEF ENGINEER OFFICER Cena: 2.500,- zł. Czas trwania: 3 tygodnie Minimalna grupa uczestników: 15 osób Warunek przystąpienia do kursu:- 49. 1. Do uzyskania dyplomu starszego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych od 750 kW do 3000 kW wymagane jest posiadanie:
- Wymóg ukończenia szkolenia i zdania egzaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie dotyczy osób, które posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w morskiej jednostce edukacyjnej i zdały egzamin na poziomie zarządzania w dziale maszynowym.
- 50. Do uzyskania dyplomu starszego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych 3000 kW i powyżej wymagane jest zdanie egzaminu na ten dyplom oraz posiadanie:
Informujemy, że jako spółka uzyskaliśmy subwencję finansowa w ramach wsparcia Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. - tarcza finansowa2.0.
see detailsInformujemy, że jako spółka uzyskaliśmy subwencję finansowa w ramach wsparcia Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. - tarcza finansowa2.0.
Informujemy, że jako spółka uzyskaliśmy subwencję finansową w ramach wsparcia Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. - tarcza finansowa2.0.Szkolenia na Kapitana Żeglugi Wielkiej
see detailsSzkolenia na Kapitana Żeglugi Wielkiej
Warunek przystąpienia do kursu: § 32. Do uzyskania dyplomu kapitana żeglugi wielkiej na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej wymagane jest zdanie egzaminu na ten dyplom oraz posiadanie: 1) dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku starszego oficera na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 3000 i powyżej w żegludze międzynarodowej albo 2) dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej, dyplomu kapitana na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000 oraz dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku starszego oficera na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 3000 i powyżej w żegludze międzynarodowej. Do egzaminu może przystąpić tylko osoba, która udokumentuje 100% wymaganej praktyki pływania § 33. Ustala się następujące uprawnienia zawodowe posiadaczy dyplomów w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej: […] 5) dyplom kapitana żeglugi wielkiej na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej uprawniający do zajmowania stanowisk: a) oficera wachtowego – na każdym statku, b) starszego oficera – na każdym statku, c) kapitana – na każdym statku. WYMAGANIA EGZAMINACYJNE NA DYPLOM KAPITANA ŻEGLUGI WIELKIEJ NA STATKACH O POJEMNOŚCI BRUTTO 3000 I POWYŻEJ: Kapitan Żeglugi Wielkiej na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej Forma egzaminu Funkcja Przedmiot egzamin teoretyczny egzamin praktyczny test wyboru egzamin pisemny egzamin ustny symulator/statek liczba pytań czas [min] liczba zadań czas [min] liczba pytań czas [min] liczba scenariuszy praktycznych na symulatorze czas [min] Nawigacja Nawigacja 15 45 brak 3 30 brak Urządzenia nawigacyjne 15 Bezpieczeństwo nawigacji 15 Dbałość o statek i opieka nad ludźmi Zarządzanie statkiem 15 60 1 20 brak brak Bezpieczeństwo statku 15 Prawo morskie 30 Tematyka egzaminu ustnego: w odniesieniu do funkcji „Nawigacja”: terminologia zawodowa w języku angielskim związana z zarządzaniem i bezpieczeństwem statku; zagadnienia związane z bezpieczeństwem nawigacji; zagadnienia związane z manewrowaniem w trudnych warunkach. Tematyka egzaminu pisemnego: w odniesieniu do funkcji „Dbałość o statek i opieka nad ludźmi: wypełnienie w formie pisemnej w języku angielskim wybranych dokumentów eksploatacyjnych statku. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 8 września 2014 r. w spr. egzaminów kwalifikacyjnych oraz wynagradzania członków zespołu egzaminacyjnego wniosek o dopuszczenie do egzaminu wraz z wymaganymi załącznikami składa się do sekretariatu Komisji, właściwego dla miejsca przeprowadzenia egzaminu, na co najmniej 21 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu. Kurs przeprowadzamy w formie onlineZamiana adresu biura Działu Pokładowego
see detailsZamiana adresu biura Działu Pokładowego
Od dnia 10.01.2022r. biuro Działu Pokładowego (Al. Jana Pawła II 3) przeniesiono do budynku Uniwersytetu Morskiego przy ul. Morskiej 83, budynek A wejście 1 (obok Enamoru) . Kontakt pod nr tel. 606 639 978, 509 861 328 lub 58 620 52 78.NAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM (BRIDGE TEAM MANAGEMENT) - DOKSZTAŁT
see detailsNAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM (BRIDGE TEAM MANAGEMENT) - DOKSZTAŁT
OBOWIĄZUJĄ ZAPISY NA KURS. Kurs Manewrowanie statkiem i dowodzenia wachtą nawigacyjną Ship Simulator and Bridge Teamwork WARUNKIEM PRZYSTĄPIENIA DO KURSU JEST POSIADANIE CERTYFIKATU Bridge Team RESOURCE (URZĘDOWY) Cele kursu Doskonalenie u uczestników kursu umiejętności dowodzenia statkiem i kierowania zespołem ludzkim. Liczba godzin: 8 Uwagi Na zakończenie kursu uczestnik otrzymuje 1 certyfikat wydany przez ośrodek (certyfikat Bridge Team Management), potwierdza on uczestnictwo w większej liczbie godzin symulatorowych. KURS ODBYWA SIĘ NA: Al. Jana Pawła II/3 81-345 Gdynia tel. (058) 620-19-68, 606 639 978 e-mail: sdk@umg.edu.plThere adre dozens courses in our offer, many of them uses simulators. We have been training for over 20 years and our attendies return for new courses.
Show offer