• Kursy
    • Polecane kursy
    • Kursy
    • Rozporządzenia
  • Szkoła
    • Aktualności GSM
    • O szkole
    • Mechaniczny
    • Nawigacja
    • Kontakt
  • O nas
    • Informacje
    • Historia
    • Pracownicy
    • Symulatory
  • Kontakt
Officer Training Centre

Officer Training Centre

of Gdynia Maritime University Ltd

Cart Login Register
PLEN
  • Courses
    • Featured courses
    • All courses
    • Regulation
  • School
    • GSM news
    • About school
    • Deck Department
    • Engine Department
    • Contact
  • About us
    • Information
    • History
    • Employees
    • Simulators
  • Contact
data 10 June 2025

PRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ PODSTAWOWY – ODNOWIENIE

see details

PRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ PODSTAWOWY – ODNOWIENIE

LICZBA GODZIN:

Wykład: 2 h Ćwiczenia: 5h

CZAS TRWANIA KURSU:

1 dzień

CEL KURSU:

Celem kursu jest zapoznanie uczestników kursu z : - zapobieganiem pożarom na statku - właściwym reagowaniem wypadku pojawienia się pożaru lub zadymienia na statku - właściwym stosowaniu sprzętu pożarniczego

WYMAGANIA:

- posiadanie ważnego świadectwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej st. podst., które utraciło ważność w okresie nie dłuższym niż rok przed rozpoczęciem szkolenia - 6-miesięcznej praktyki pływania odbytej w okresie ostatnich 5 lat przed rozpoczęciem szkolenia

PODSTAWA PRAWNA:

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy - str. 32, USTAWA: Dz. U z dnia 25 lutego 2014 r., poz 239. link do ustawy: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1

MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW:

3 osoby

MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW:

12 osób

ZAPISY:

obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.pl

UWAGI:

W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat Urzędu Morskiego.
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 350 zł
Duration: 1 dzień
Enlist now
data 12 May 2025

DOWODZENIE SIŁOWNIĄ OKRĘTOWĄ

see details

DOWODZENIE SIŁOWNIĄ OKRĘTOWĄ

Training in Engine Room Resource Management 1.LICZBA GODZIN: Wykład: 18 h Symulatory: 12h Dodatkowo 12 h symulatora, który potwierdza  uczestnictwo w większej liczbie godzin symulatorowych (SIRE 2.0) 3.CEL KURSU: Celem kursu jest zapoznanie uczestników kursu z : -  z zasadą zarządzanie zasobami ludzkimi - z zasadą szkolenia i egzaminowania załogi maszynowej - wymaganiami prawa międzynarodowego i krajowego
  1. WYMAGANIA:
- brak 5.PODSTAWA PRAWNA: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy - str. 68-69, USTAWA: Dz. U z dnia 25 lutego 2014 r., poz. 239. link do ustawy: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1
  1. MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW:
 3 osoby
  1. MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW:
6 osób
  1. ZAPISY: obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.pl 9. UWAGI: W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat Urzędu Morskiego.
Dodatkowo otrzymuje certyfikat ośrodka  z brzemieniem: Przeszkolenie w zakresie dowodzenia siłownią okrętową – symulator na podstawie kursu IMO 2.07 w oparciu o wymagania sekcji A-III/1 Konwencji STCW.
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 2500 zł
Duration: 4 dni
Enlist now
data 11 June 2025

PRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ WYŻSZY – ODNOWIENIE

see details

PRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ WYŻSZY – ODNOWIENIE

1.LICZBA GODZIN: Wykład: 3,5 h Ćwiczenia: 4,5h 2.CZAS TRWANIA KURSU: 1dzień 3.CEL KURSU: Celem kursu jest zapoznanie uczestników kursu z : - zapobieganiem pożarom na statku - właściwym reagowaniem wypadku pojawienia się pożaru lub zadymienia na statku - właściwym stosowaniu sprzętu pożarniczego 4. WYMAGANIA: - posiadanie ważnego świadectwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej st. wyższego, które utraciło ważność w okresie nie dłuższym niż rok przed rozpoczęciem szkolenia -  6 - miesięcznej praktyki pływania odbytej w okresie ostatnich 5 lat przed rozpoczęciem szkolenia 5.PODSTAWA PRAWNA: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy - str. 33, USTAWA: Dz. U z dnia 25 lutego 2014 r., poz. 239. link do ustawy: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1 6. MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 3 osoby 7. MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 20 osób 8. ZAPISY: obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.pl 9. UWAGI: W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat Urzędu Morskiego.
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 350 zł
Duration: 1 dzień
Enlist now
data 12 June 2025

PRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ WYŻSZY

see details

PRZESZKOLENIE W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ STOPIEŃ WYŻSZY

Przeszkolenie w zakresie ochrony przeciwpożarowej stopień wyższy  Training in Advanced & Fire Fighting Cena kursu: 600 zł 1.LICZBA GODZIN: Wykład: 17 h Ćwiczenia: 13h 2.CZAS TRWANIA KURSU: 3 dni 3.CEL KURSU: Celem kursu jest zapoznanie uczestników kursu z :  - zapobieganiem pożarom na statku - właściwym reagowaniem wypadku pojawienia się pożaru lub zadymienia na statku - właściwym stosowaniu sprzętu pożarniczego - sprawowaniem kontroli nad osobami poszkodowanymi w pożarach 4.WYMAGANIA: - posiadanie ważnego świadectwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej stopnia podstawowego 5.PODSTAWA PRAWNA: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy - str. 14-16, USTAWA: Dz. U z dnia 25 lutego 2014 r., poz 239. link do ustawy: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1 6.MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW:  3 osoby 7.MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 20 osób 8.ZAPISY: obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.pl 9. UWAGI: W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat Urzędu Morskiego.
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 600 zł
Duration: 3 dni
Enlist now
data 8 September 2025

POZIOM OPERACYJNY W DZIALE POKŁADOWYM W ŻEGLUDZE MIĘDZYNARODWEJ-SZKOLENIE NA OFICERA WACHTOWEGO

see details

POZIOM OPERACYJNY W DZIALE POKŁADOWYM W ŻEGLUDZE MIĘDZYNARODWEJ-SZKOLENIE NA OFICERA WACHTOWEGO

Przed kursem zapoznaj się z nowymi zasadami ważności dyplomów. Link poniżej: Nowe przepisy!!! Szkolenie na Oficera Wachtowego TERMINM KURSU: prowadzimy zapisy na wrzesień 2024 Do uzyskania dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej wymagane jest:
  • posiadanie świadectwa ogólnego operatora GMDSS oraz
  • świadectw przeszkoleń w zakresie wykorzystania radaru i ARPA na poziomie operacyjnym,
  • ochrony przeciwpożarowej stopnia wyższego,
  • udzielania pierwszej pomocy medycznej,
  • nautycznego dowodzenia statkiem i
  • świadectwa ratownika oraz:
 
  1. Ukończenie studiów w MJE typu a lub w MJE typu B, lub nauki w MJE typu C, kształcących co najmniej na poziomie operacyjnym w dziel pokładowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania, odbycie 12 – miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej, potwierdzonej w wydanym przez morską jednostkę edukacyjną zaświadczeniu o zaliczeniu książki praktyk, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki pływania na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej, oraz zdanie egzaminu na poziomie operacyjnym w żegludze międzynarodowej albo
  2. Posiadanie dyplomu oficera wachtowego żeglugi przybrzeżnej, dodatkowej 6- miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdania egzaminu na poziomie operacyjnym w żegludze międzynarodowej, albo:
  3. Posiadanie dyplomu szypra 1 klasy żeglugi krajowej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na morskich statkach handlowych Luc statkach szkolnych o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym oraz ukończenia szkolenia w MJE typu D na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdania egzaminu na poziomie operacyjnym w żegludze międzynarodowej, albo
  4. Posiadanie 36- miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych w żegludze międzynarodowej w dziale pokładowym na stanowisku praktykanta pokładowego, młodszego marynarza, marynarza lub starszego marynarza, w tym co najmniej 12-miesięcznej praktyki pływania na statkach o pojemności bruttu 500 i powyżej, oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie operacyjnym w żegludze międzynarodowej, albo
  Praktyka pływania o której mowa w pkt 2-5 powinna zawierać okres pełnienia obowiązków wachtowego na mostku pod nadzorem kapitana albo oficera wachtowego przez co najmniej 6 miesięcy, udokumentowany w zaświadczeniu o pełnieniu wachty nawigacyjnej, które powinno zawierać informacje dotyczące: imienia i nazwiska osoby odbywającej wachtę nawigacyjną, nazwy statku, numeru IMO, typu statku, pojemności brutto statku, mocy maszyn głównych, zajmowanego stanowiska, okresu pełnienia wachty na mostku, nazwy armatora oraz podpis kapitana statku      
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 10 500 zł
Duration: 832 godziny
Enlist now
data 15 September 2025

SZKOLENIE NA STARSZEGO OFICERA POKŁADOWEGO - POZIOM ZARZĄDZANIA

see details

SZKOLENIE NA STARSZEGO OFICERA POKŁADOWEGO - POZIOM ZARZĄDZANIA

Przed kursem zapoznaj się z nowymi zasadami ważności dyplomów. Link poniżej: Nowe przepisy!!! Szkolenie na Starszego Oficera Pokładowego- poziom zarządzania   CENA: 10500 PLN nie zawiera kosztów egzaminów w Urzędzie Morskim i kosztów wydania dyplomów EGZAMIN: Ministerstwo potwierdza terminy egzaminów na pierwszą połowę 2025 roku do końca grudnia 2024r.  Liczba godzin: 671 godzin Termin szkolenia : 15.09.2025-16.01.2026 Uwagi Kurs odbywa się dwa razy w roku. Pierwszy rozpoczyna się we wrześniu, drugi w styczniu. Obecność na wszystkich zajeciach jest obowiązkowa. Rozporządzenie Ramowy program szkolenia i wymagania egzaminacyjne na poziomie zarządzania w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej znajduje się w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych programów szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy działu pokładowego na stronach 69 - 92. Link do ustawy: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1   Egzamin Obecnie egzamin składa się dwóch częsci: teoretycznej i praktycznej. Aby móc podejść do egzaminu z części teoretycznej, należy zaliczyć część praktyczną. Egzamin z częsci praktycznej odbywa się na dwóch symulatorach: manewrowym i przewozowym. Opłate za kurs oraz niezbędę dokumenty składają Państwo do Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej na minimum 3 tygodnie (21 dni) przed datą rozpoczęcia egzaminu. Szczegóły znajdą Państwo na stronie: https://www.mir.gov.pl/strony/zadania/gospodarka-morska/edukacja-morska-i-uprawnienia/ Osoby uczestniczące w kursie długim (ok. 15 tygodni) są zwolnione z egzaminu praktycznego na podstawie zapisu: "Przeprowadzone szkolenie, zgodne z przewidzianym ramowym programem, zakończone zaliczeniem z części praktycznej, zgodnie z niniejszymi wymaganiami, uznaje się za równoważne z egzaminem praktycznym. Zaświadczenie o zaliczeniu części praktycznej wystawia morska jednostka edukacyjna, która prowadziła szkolenie." (Patrz. Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych programów szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy działu pokładowego strona 91) Tematyka egzaminu ustnego: - w odniesieniu do funkcji „Nawigacja”: terminologia zawodowa w języku angielskim związana z zarządzaniem i bezpieczeństwem statku. Tematyka egzaminu pisemnego: - w odniesieniu do funkcji „Nawigacja”: obliczenia ratownicze; - w odniesieniu do funkcji „Przeładunek i sztauowanie”: obliczenia stateczności statku w różnych stanach eksploatacyjnych oraz obliczanie masy ładunku na podstawie odczytu zanurzenia statku; - w odniesieniu do funkcji „Dbałość o statek i opieka nad ludźmi”: sporządzanie w formie pisemnej w języku angielskim wybranych dokumentów eksploatacyjnych statku. Tematyka egzaminu na symulatorze/statku: - w odniesieniu do funkcji „Nawigacja”: manewrowanie statkiem w różnych warunkach eksploatacyjnych; komunikacja z użyciem zwrotów z SMCP; - w odniesieniu do funkcji „Przeładunek i sztauowanie”: załadunek statku; przygotowanie sztauplanu.   MAŁY CHIEF
  • 29. 1. Do uzyskania dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000wymagane jest posiadanie świadectw przeszkoleń w zakresie sprawowania opieki medycznej nad chorym, wykorzystania radaru i ARPA na poziomie zarządzania oraz:1) dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej na stanowisku oficera wachtowego oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej albo2) dyplomu kapitana żeglugi przybrzeżnej, dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej na stanowisku oficera wachtowego oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej.
  1. Wymóg ukończenia szkolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy absolwentów MJE typu A lub MJE typu B, kształcących na poziomie zarządzania w dziale pokładowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania.DUŻY CHIEF§ 30. 1. Do uzyskania dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw przeszkoleń w zakresie sprawowania opieki medycznej nad chorym, wykorzystania radaru i ARPA na poziomie zarządzania oraz:1) dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 18-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku oficera wachtowego na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej, ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej albo2) dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku oficera wachtowego na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 3000 i powyżej w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej, albo3) dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000, dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku co najmniej oficera wachtowego na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o pojemności brutto 3000 i powyżej w żegludze międzynarodowej oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale pokładowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej.
  2. Wymóg ukończenia szkolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy absolwentów MJE typu A lub MJE typu B, kształcących na poziomie zarządzania w dziale pokładowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania.
  3. Wymóg ukończenia szkolenia i zdania egzaminu, o których mowa w ust. 1 pkt 3, nie dotyczy osób, które posiadają zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w morskiej jednostce edukacyjnej i zdaniu egzaminu na poziomie zarządzania w żegludze międzynarodowej.
  4. PLANOWA DATA ROZPOCZĘCIA KURSU styczeń 2025
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 10500 zł
Duration: 671 godzin
Enlist now
data 9 June 2025

INDYWIDUALNE TECHNIKI RATUNKOWE - odnowienie (ITR)

see details

INDYWIDUALNE TECHNIKI RATUNKOWE - odnowienie (ITR)

Kurs odnowienia Indywidualnych Technik Ratunkowych (ITR) (Basic Safety Training in Personal Survival Techniques)   OBOWIĄZUJĄ ZAPISY,   LICZBA MIEJSC OGRANICZONA   Zgodnie z Rozporządzeniem z dnia 7 sierpnia 2013r. w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich (Dz.U. 2013r. Poz. 937) [Dział V, Rozdział 1, §65, pkt 5] w dniu rozpoczęcia kursu należy stawić się w biurze obowiązkowo o godzine 08.00: 1) KSEROKOPIĘ PIERWSZEJ STRONY KSIĄŻECZKI ŻEGLARSKIEJ; 2) KSEROKOPIĘ KSIĄŻECZKI ŻEGLARSKIEJ potwierdzającą minimum 6 miesięczny pobyt na statku (w przeciągu ostatnich 5 lat); Na kserokopii proszę wpisać zliczoną ilość dni 3) KSEROKOPIĘ "STAREGO" CERTYFIKATU (które utraciło ważność nie wcześniej niż rok przed przeszkoleniem).   Kurs składa się z 2 części:
  1. teoretycznej (WYKŁAD ) oraz
  2. praktycznej (BASEN )– na którym OBOWIĄZUJE: czepek oraz kąpielówki typu slipy bądź przylegające spodenki kąpielowe (zakaz pływania w spodenkach plażowych/bermudach/szortach)]
    KURS ODBYWA SIĘ PRZY: ul. Morska 83 81-222 Gdynia tel. (058) 620-19-68, 620-52-78 e-mail: sdk@umg.edu.pl
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 450 zł
Duration: 1 dzień
Enlist now
data 20 May 2025

ECDIS MAPY ELEKTRONICZNE (GENERIC)

see details

ECDIS MAPY ELEKTRONICZNE (GENERIC)

ECDIS - mapy elektroniczne (GENERIC) Cele kursu Zapoznanie uczestników kursu z obsługą i wykorzystaniem podstawowych typów systemów map elektronicznych. Program przeszkolenia jest oparty na kursie modelowym 1.27. na symulatorze TRANSAS 4000 Liczba godzin Wykład - 10 godzin Ćwiczenia - 10 godzin Symulator - 20 godzin Uwagi Do certyfikatu potrzebne jest 1 zdjęcie. Na zakończenie kursu uczestnik otrzymuje drugi certyfikat z Ośrodka z informacjaąna jakim sprzęcie odbyło się szkolenie. Maksymalna liczba uczestników:16
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 1650 zł
Duration: 5 dni
Enlist now
data 12 May 2025

NAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM( BRIDGE TEAM RESOURCE)

see details

NAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM( BRIDGE TEAM RESOURCE)

  Nautycznego dowodzenia statkiem (Bridge Team RESOURCE) OBOWIĄZUJĄ ZAPISY KUSY NA KURS. Cele kursu Doskonalenie u uczestników kursu umiejętności dowodzenia statkiem i kierowania zespołem ludzkim.   Liczba godzin: 32   Uwagi Na zakończenie kursu uczestnik otrzymuje 1 certyfikat wydany jest przez Urząd Morski w Gdyni, potwierdzający ukończenie kursu Bridge Team Resource. KURS ODBYWA SIĘ NA: Al. Jana Pawła II 3 81-345 Gdynia tel. (058) 620-19-68, tel. 606 639 978 e-mail: sdk@am.gdynia.pl  
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 2350 zł
Duration: 4 dni
Enlist now
data 12 May 2025

NAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM (BRIDGE TEAM MANAGEMENT)

see details

NAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM (BRIDGE TEAM MANAGEMENT)

Nautycznego dowodzenia statkiem (Bridge Team MANAGEMENT)   OBOWIĄZUJĄ ZAPISY NA KURS. Kurs Manewrowanie statkiem i dowodzenia wachtą nawigacyjną Ship Simulator and Bridge Teamwork   Cele kursu Doskonalenie u uczestników kursu umiejętności dowodzenia statkiem i kierowania zespołem ludzkim.   Liczba godzin: 40   Uwagi Na zakończenie kursu uczestnik otrzymuje 2 certyfikaty. Jeden z nich wydany jest przez Urząd Morski w Gdyni, potwierdzający ukończenie kursu Bridge Team Resource a drugi certyfikat wydany jest przez ośrodek (certyfikat Bridge Team Management), potwierdza on uczestnictwo w większej liczbie godzin symulatorowych. KURS ODBYWA SIĘ NA: Al. Jana Pawła II 3 81-345 Gdynia tel. (058) 620-19-68, tel. 606 639 978 e-mail: sdk@umg.edu.pl  
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 3150 zł
Duration: 4 dni
Enlist now
data 22 May 2025

SZKOLENIE OFICERA OCHRONY OBIEKTÓW PORTOWYCH (PFSO)

see details

SZKOLENIE OFICERA OCHRONY OBIEKTÓW PORTOWYCH (PFSO)

Szkolenie Oficera Ochrony Obiektów Portowych (PFSO) PROWADZIMY ZAPISY NA KURS !!! Cena: 1.500,00 Cele kursu Wykształcenie oficerów do pojęcia obowiązków i wykonywania zadań zgodnie z wymogami zawartymi w sekcji A pt.10 Kodeksu ISPS. Liczba godzin
Forma zajęć W C L S ∑
Liczba godzin 17 6 0 0 23
  Uwagi Do certyfikatu potrzebne jest 1 zdjęcie Maksymalna liczba uczestników:  
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 1500 zł
Duration: 3 dni
Enlist now
data 3 June 2025

UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY MEDYCZNEJ

see details

UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY MEDYCZNEJ

MEDYCZNY II STOPIEŃ - Udzielania Pierwszej Pomocy Medycznej   OBOWIĄZUJĄ ZAPISY NA KURS  (wymagane minimum 10 osób) First Aid Basic Course   Cele kursu Zapoznanie oficerów statków morskich z zasadami: prewencji chorobowej, udzielania pierwszej pomocy medycznej, korzystania ze służby „medical radio”, stosowanie leków dostępnych na statku morskim oraz opieka nad chorym i sprzętem medycznym. Liczba godzin: 20 Warunek przystąpienia do kursu Ukończone przeszkolenie w zakresie elementarnych zasad udzielania pierwszej pomocy medycznej - wymagane jest dołączenie ksreokopii certyfiaktu, żeby przystąpić do kursu. Obowiązują zapisy.  
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 550 zł
Duration: 2 dni
Enlist now
data 29 May 2025

SPRAWOWANIE OPIEKI MEDYCZNEJ NAD CHORYM- UAKTUALNIENIE

see details

SPRAWOWANIE OPIEKI MEDYCZNEJ NAD CHORYM- UAKTUALNIENIE

MEDYCZNY III STOPIEŃ (odnowienie) - Sprawowania Opieki Medycznej nad Chorym   OBOWIĄZUJĄ ZAPISY NA KURS (wymagane minimun 10 osób) Medical Care refreshment   Cele kursu Zapoznanie kapitanów i starszych oficerów pokładowych statków o pojemności brutto nie mniejszej niż 500 GT z zasadami; prewencji chorobowej i opieki sanitarnej nad załogą statku, udzielania pierwszej pomocy medycznej, korzystania ze służby „medical radio”, stosowanie lekarstw dostępnych na statku morskim oraz opieki nad chorym i sprzętem medycznym.   Liczba godzin 9,5   Warunek przystąpienia do kursu Posiadanie ważnego świadectwa przeszkolenia w zakresie sprawowania opieki medycznej nad chorym lub świadectwa w zakresie sprawowania opieki medycznej nad chorym, które utraciło ważność w okresie nie dłuższym niz rok przed rozpoczęciem przeszkolenia.   Przed przystąpieniem do kursu należy dostarczyć do biura SDK kserpkpoii poprzednich certyfikatów:
  1. ostataniego certifikatu z Medical Care (które utraciło ważność w okresie nie dłuższym niz rok przed rozpoczęciem przeszkolenia).
  2. Elementarnych Zasad Udzielania Pierwszej Pomocy Medycznej- ELEMENTARY FIRST AID
  3. Udzielania Pierwszej Pomocy Medycznej- MEDICAL FIRST AID.
  Obowiązują zapisy    
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 400 zł
Duration: 1 dzień
Enlist now
data -

Przeszkolenie w zakresie prowadzenia operacji ładunkowych i balastowych na zbiornikowcach do przewozu LNG z wykorzystaniem symulatora LCHS - IMO 1.36

see details

Przeszkolenie w zakresie prowadzenia operacji ładunkowych i balastowych na zbiornikowcach do przewozu LNG z wykorzystaniem symulatora LCHS - IMO 1.36

Liquefied Natural Gas (LNG) Tanker Cargo & Ballast Handling Simulator incl. LCHS - IMO 1.36  Cena kursu: 5000 zł za 1 osobę
  1. LICZBA GODZIN: Wykład: ...... h Symulator: 35 h 2. CZAS TRWANIA KURSU: 4 dni 3. CEL KURSU: Kurs przeznaczony dla załóg (dział pokładowy i maszynowy), oraz innych osób, z niewielkim doświadczeniem lub bez doświadczenia w przeprowadzaniu operacji przeładunkowych na LNG Tankers. Kurs zawiera zestaw ćwiczeń przeprowadzanych na LCHS, dotyczących operacji ładunkowych i balastowych w połączeniu z innymi operacjami charakterystyczni dla tego typu statku. 4. WYMAGANIA: - Brak 5. PODSTAWA PRAWNA: STCW 6. MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 4 osoby 7. MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: grupa wykładowa: 8 osób grupa ćwiczeniowa: 2 osoby przy jednym stanowisku 8. ZAPISY: obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.pl 9. UWAGI: W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat ośrodka ze wskazaniem podstawy prawnej szkolenia. Kurs organizowany w zależności od zapotrzebowania
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 5000 zł
Duration: 5 dni
Enlist now
data 16 May 2025

Przewóz ładunków niebezpiecznych (HAZMAT)

see details

Przewóz ładunków niebezpiecznych (HAZMAT)

Hazardous Cargo Carriageon Vessels Cena kursu: do dwóch osób 750 zł, powyżej dwóch osób 500 zł
  1. LICZBA GODZIN: Wykład: 11 h Ćwiczenia: 1h
  2. CZAS TRWANIA KURSU 2 dni
  3. CEL KURSU Celem kursu jest zapoznanie uczestników kursu z : - zasadą przeprowadzania operacji ładunkowych - znajomością cech fizycznych i właściwości chemicznych towarów - znajomością zagrożeń dla zdrowia wynikających z kontaktu z tymi towarami - udzielaniem pierwszej pomocy medycznej Szkolenie przeznaczone jest dla marynarzy i oficerów odpowiedzialnych za operacje ładunkowe na statkach przewożących ładunki niebezpieczne
  4. PODSTAWA PRAWNA I SZCZEGÓŁOWY PROGRAM KURSU: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 5 lutego 2014 r. w sprawie ramowych szkoleń i wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy - str. 37-39, USTAWA: Dz. U z dnia 25 lutego 2014 r., poz 239. link do ustawy: http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/258/1
  5. MINIMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 3 osoby
  6. MAKSYMALNA LICZBA UCZESTNIKÓW: 10 osób
  1. ZAPISY obowiązują pod numerem (58) 620 52 78 lub 509 861 346, ul. Morska 83, budynek A, wejście 1, sdk@umg.edu.pl
  1. UWAGI W wyniku ukończenia kursu uczestnik otrzymuje certyfikat z Urzędu Morskiego.
 
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 500 zł
Duration: 1 dzień
Enlist now
data 6 October 2025

SZKOLENIE NA POZIOMIE POMOCNICZYM W DZIALE MASZYNOWYM NA ŚWIADECTWO ELEKTROMONTERA

see details

SZKOLENIE NA POZIOMIE POMOCNICZYM W DZIALE MASZYNOWYM NA ŚWIADECTWO ELEKTROMONTERA

Electro-Technical Rating Cena: 6.000,-  zł. Liczba godzin:: 266 Czas trwania: 8 tygodni Liczba osób: min 15   Warunek przystąpienia do kursu:  
  • 19. 1. Do uzyskania świadectwa elektromontera wymagane jest:
1) ukończenie pierwszego roku studiów w MJE typu A lub w MJE typu B, kształcących na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej wskazanej w certyfikacie uznania, oraz posiadanie 3-miesięcznej praktyki pływania w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej albo 2) ukończenie pierwszego roku nauki w MJE typu C, kształcącej co najmniej na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej wskazanej w certyfikacie uznania, oraz posiadanie 3-miesięcznej praktyki pływania na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej, albo 3) ukończenie studiów w MJE typu B lub nauki w MJE typu C, kształcących co najmniej na poziomie pomocniczym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej wskazanej w certyfikacie uznania, oraz posiadanie 3-miesięcznej praktyki pływania w dziale maszynowym na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej oraz zdanie egzaminu na to świadectwo, albo 4) posiadanie dyplomu oficera mechanika wachtowego na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej, albo 5) posiadanie 6-miesięcznej praktyki pływania w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie pomocniczym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na to świadectwo.  
  1. Za równoważne z ukończeniem szkolenia na poziomie pomocniczym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej uznaje się ukończenie studiów wyższych na kierunkach związanych z kształceniem w zakresie elektrotechniki, elektroniki lub mechatroniki.
Do egzaminu może przystąpić tylko osoba, która udokumentuje 100% wymaganej praktyki pływania Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 8 września 2014 r. w sprawie egzaminów kwalifikacyjnych oraz wynagradzania członków zespołu egzaminacyjnego wniosek o dopuszczenie do egzaminu wraz z wymaganymi załącznikami składa się do sekretariatu Komisji, właściwego dla miejsca przeprowadzenia egzaminu, na co najmniej 21 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu.   W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę kontaktować się z:   1) Sekretariat CMKE w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, ul. Chałubińskiego 4/6, e-mail: cmke@mir.gov.pl, 2)  Sekretariat w Urzędzie Morskim w Gdyni, ul. Bernarda Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia pokój 0/26, godz. pracy 10.00-13.00 (poniedziałek-piątek) tel.: 58 355 33 35, e-mail: cmkegdynia@mi.gov.pl, 3) Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi (DTM)  tel. 22 630 16 39, e-mail: sekretariatDTM@mir.gov.pl https://mgm.gov.pl gospodarka morska   -   Rozporządzenie Ministra, Budownictwa i Gospodarki Morskiej  z dnia 7 sierpnia 2013 Dziennik Ustaw  z dnia 19. sierpnia 2013 poz. 937 w sprawie wykształcenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich -  Rozporządzenie Ministra, Infrastruktury i Rozwoju  z dnia 28 lutego 2014 Dziennik Ustaw  z dnia 25 kwietnia  2014 poz. 536 w sprawie ramowych programów szkoleń wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy    działu maszynowego          http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/536/1  
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 6000 zł
Duration: 8 tygodni
Enlist now
data 17 November 2025

SZKOLENIE NA POZIOMIE OPERACYJNYM W DZIALE MASZYNOWYM W SPECJALNOŚCI ELEKTRYCZNEJ

see details

SZKOLENIE NA POZIOMIE OPERACYJNYM W DZIALE MASZYNOWYM W SPECJALNOŚCI ELEKTRYCZNEJ

ELECTRO-TECHNICAL OFFICER Cena: 12.000,-  zł.   Liczba godzin: 793 Czas trwania: 24 tyg.
  Liczba osób: min:  min.20 osób Warunek przystąpienia do kursu:  
  • 51. 1. Do uzyskania dyplomu oficera elektroautomatyka okrętowego na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw przeszkoleń w zakresie ochrony przeciwpożarowej stopnia wyższego, pierwszej pomocy medycznej i świadectwa ratownika oraz:
1) ukończenie studiów w MJE typu A lub w MJE typu B, lub nauki w MJE typu C, kształcących na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej wskazanej w certyfikacie uznania, posiadanie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale maszynowym na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki pływania potwierdzonej w wydanym przez morską jednostkę edukacyjną zaświadczeniu o zaliczeniu książki praktyk, oraz zdanie egzaminu na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej albo 2) posiadanie dyplomu oficera mechanika wachtowego oraz dodatkowej 24-miesięcznej praktyki pływania na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej, albo 3) posiadanie 36-miesięcznej praktyki pływania w dziale maszynowym na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności elektrycznej.  
  1. Przy ubieganiu się o dyplom oficera elektroautomatyka okrętowego 6-miesięczna wymagana praktyka pływania, o której mowa w ust. 1, może być zastąpiona praktyką przy budowie lub remontach okrętowych maszyn i urządzeń elektrycznych w stoczniach, zakładach produkcyjnych i warsztatach mechanicznych.
  Do egzaminu może przystąpić tylko osoba, która udokumentuje 100% wymaganej praktyki pływania Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 8 września 2014 r. w sprawie. egzaminów kwalifikacyjnych oraz wynagradzania członków zespołu egzaminacyjnego wniosek o dopuszczenie do egzaminu wraz z wymaganymi załącznikami składa się do sekretariatu Komisji, właściwego dla miejsca przeprowadzenia egzaminu, na co najmniej 21 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu.   W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę kontaktować się z:   1) Sekretariat CMKE w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, ul. Chałubińskiego 4/6, e-mail: cmke@mir.gov.pl, 2)  Sekretariat w Urzędzie Morskim w Gdyni, ul. Bernarda Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia pokój 0/26, godz. pracy 10.00-13.00 (poniedziałek-piątek) tel.: 58 355 33 35, e-mail: cmkegdynia@mi.gov.pl, 3) Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi (DTM)  tel. 22 630 16 39, e-mail: sekretariatDTM@mir.gov.pl https://mgm.gov.pl gospodarka morska - Rozporządzenie Ministra, Budownictwa i Gospodarki Morskiej  z dnia 7 sierpnia 2013 Dziennik Ustaw  z dnia 19. sierpnia 2013 poz. 937 w sprawie wykształcenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich -  Rozporządzenie Ministra, Infrastruktury i Rozwoju  z dnia 28 lutego 2014 Dziennik Ustaw  z dnia 25 kwietnia  2014 poz. 536 w sprawie ramowych programów szkoleń wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy dział maszynowego http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/536/1  
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 12000 zł
Duration: 24 tygodni
Enlist now
data 12 January 2026

Szkolenie na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na Oficera Mechanika Wachtowego

see details

Szkolenie na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na Oficera Mechanika Wachtowego

Przed kursem zapoznaj się z nowymi zasadami ważności dyplomów. Link poniżej: Nowe przepisy!!! ENGINEER OFFICER IN CHARGE OF WATCH   Cena: 10.000, zł.   Liczba godzin:  819 Czas trwania: 20 tygodni Minimalna grupa uczestników: 20 osób   Warunek przystąpienia do kursu:  
  • 46. 1. Do uzyskania dyplomu oficera mechanika wachtowego na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżejwymagane jest posiadanie świadectw przeszkoleń w zakresie ochrony przeciwpożarowej stopnia wyższego, pierwszej pomocy medycznej, dowodzenia siłownią okrętową i świadectwa ratownika oraz:
1) ukończenie studiów w MJE typu A lub w MJE typu B, lub nauki w MJE typu C, kształcących co najmniej na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania, posiadanie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale maszynowym na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez MJE zaświadczeniu o zaliczeniu książki praktyk, oraz zdanie egzaminu na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej albo 2) posiadanie dyplomu oficera elektroautomatyka okrętowego oraz dodatkowej 24-miesięcznej praktyki pływania na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej oraz ukoń- czenie szkolenia w MJE typu D na poziomie operacyjnym w specjalności mechanicznej zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej, albo 3) posiadanie 36-miesięcznej praktyki pływania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej, w tym co najmniej 24 miesiące praktyki pływania na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej, oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie operacyjnym w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej.  
  1. Praktyka pływania, o której mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, powinna zawierać okres pełnienia obowiązków wachtowych pod nadzorem starszego mechanika albo oficera mechanika wachtowego przez co najmniej 6 miesięcy, udokumentowany w zaświadczeniu o pełnieniu wachty maszynowej, które powinno zawierać informacje dotyczące: imienia i nazwiska osoby odbywającej wachtę maszynową, nazwy statku, numeru IMO, typu statku, pojemności brutto statku, mocy maszyn głównych, zajmowanego stanowiska, okresu pełnienia wachty maszynowej, nazwy armatora oraz podpis kapitana statku.
  2. Przy ubieganiu się o dyplom oficera mechanika wachtowego na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powy- żej 6-miesięczna wymagana praktyka pływania, o której mowa w ust. 1, może być zastąpiona praktyką przy budowie, naprawie lub obsłudze maszyn okrętowych w stoczniach, zakładach produkcyjnych i warsztatach mechanicznych.
  Do egzaminu może przystąpić tylko osoba, która udokumentuje 100% wymaganej praktyki pływania    Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 8 września 2014 r. w spr. egzaminów        kwalifikacyjnych oraz wynagradzania członków zespołu egzaminacyjnego wniosek o dopuszczenie do egzaminu wraz z wymaganymi załącznikami składa się do sekretariatu Komisji, właściwego dla miejsca przeprowadzenia egzaminu, na co najmniej 21 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu.   W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę kontaktować się z: 1) Sekretariat CMKE w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, ul. Chałubińskiego 4/6, e-mail: cmke@mir.gov.pl, 2)  Sekretariat w Urzędzie Morskim w Gdyni, ul. Bernarda Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia pokój 0/26, godz. pracy 10.00-13.00 (poniedziałek-piątek) tel.: 58 355 33 35, e-mail: cmkegdynia@mi.gov.pl, 3) Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi (DTM)  tel. 22 630 16 39, e-mail: sekretariatDTM@mir.gov.pl https://mgm.gov.pl gospodarka morska   -Rozporządzenie Ministra, Budownictwa i Gospodarki Morskiej  z dnia 7 sierpnia 2013 Dziennik Ustaw  z dnia 19. sierpnia 2013 poz. 937  w sprawie wykształcenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich -Rozporządzenie Ministra, Infrastruktury i Rozwoju  z dnia 28 lutego 2014 Dziennik Ustaw  z dnia 25 kwietnia  2014 poz. 536  w sprawie ramowych programów szkoleń wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy     działu    maszynowego http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/536/1   Uwagi Kurs odbywa się dwa razy w roku. Pierwszy rozpoczyna się w październiku drugi w  marcu.
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 10000 zł
Duration: 21 tygodni
Enlist now
data 2 December 2024

Szkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na Drugiego Oficera Mechanika

see details

Szkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na Drugiego Oficera Mechanika

Przed kursem zapoznaj się z nowymi zasadami ważności dyplomów. Link poniżej: Nowe przepisy!!! Szkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na Drugiego Oficera Mechanika SECOND ENGINEER OFFICER   Cena: 8.000,- zł. Liczba godzin:  507 Czas trwania: 15  tygodni Minimalna grupa uczestników: 20 osób   Warunek przystąpienia do kursu:
  • 47. 1. Do uzyskania dyplomu drugiego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych od 750 kW do 3000 kW wymagane jest posiadanie dyplomu oficera mechanika wachtowego na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej, na stanowisku oficera mechanika wachtowego oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale maszynowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w dziale maszynowym.
  1. Wymóg ukończenia szkolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy absolwentów MJE typu A lub MJE typu B, kształcących na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania.
  • 48. 1. Do uzyskania dyplomu drugiego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych 3000 kW i powyżej wymagane jest posiadanie:
1) dyplomu oficera mechanika wachtowego na statkach o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej, dodatkowej 18-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej na stanowisku oficera mechanika wachtowego, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o mocy maszyn głównych 3000 kW i powyżej na stanowisku oficera mechanika wachtowego, oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale maszynowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w dziale maszynowym albo 2) dyplomu drugiego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych od 750 kW do 3000 kW, dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku co najmniej oficera mechanika wachtowego na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o mocy maszyn głównych 3000 kW i powyżej oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale maszynowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w dziale maszynowym.
  1. Wymóg ukończenia szkolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy absolwentów MJE typu A lub MJE typu B, kształcących na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności wskazanej w certyfikacie uznania.
  2. Wymóg ukończenia szkolenia i zdania egzaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie dotyczy osób, które posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w morskiej jednostce edukacyjnej i zdały egzamin na poziomie zarządzania w dziale maszynowym.
  Do egzaminu może przystąpić tylko osoba, która udokumentuje 100% wymaganej praktyki pływania   Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 8 września 2014 r. w spr. egzaminów kwalifikacyjnych oraz wynagradzania członków zespołu egzaminacyjnego wniosek o dopuszczenie do egzaminu wraz z wymaganymi załącznikami składa się do sekretariatu Komisji, właściwego dla miejsca przeprowadzenia egzaminu, na co najmniej 21 dni   przed wyznaczonym terminem egzaminu.   W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę kontaktować się z:   1) Sekretariat CMKE w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, ul. Chałubińskiego 4/6, e-mail: cmke@mir.gov.pl, 2)  Sekretariat w Urzędzie Morskim w Gdyni, ul. Bernarda Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia pokój 0/26, godz. pracy 10.00-13.00 (poniedziałek-piątek) tel.: 58 355 33 35, e-mail: cmkegdynia@mi.gov.pl, 3) Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi (DTM)  tel. 22 630 16 39, e-mail: sekretariatDTM@mir.gov.pl https://mgm.gov.pl gospodarka morska   -  Rozporządzenie Ministra, Budownictwa i Gospodarki Morskiej  z dnia 7 sierpnia 2013 Dziennik Ustaw  z dnia 19. sierpnia 2013 poz. 937 w sprawie wykształcenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich -  Rozporządzenie Ministra, Infrastruktury i Rozwoju  z dnia 28 lutego 2014 Dziennik Ustaw  z dnia 25 kwietnia  2014 poz. 536 w sprawie ramowych programów szkoleń wymagań egzaminacyjnych dla marynarzy działu         maszynowego http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/536/1   Uwagi  Kurs odbywa się dwa razy w roku. Pierwszy rozpoczyna się w październiku drugi w  marcu.
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 8000 zł
Duration: 15 tygodni
Enlist now
data 12 May 2025

Szkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na statkach o mocy 3000 KW i powyżej na dyplom starszego oficera mechanika

see details

Szkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na statkach o mocy 3000 KW i powyżej na dyplom starszego oficera mechanika

Szkolenie na poziomie zarządzania w dziale maszynowym w specjalności mechanicznej na statkach o mocy 3000 KW i powyżej na dyplom starszego oficera mechanika   -  CHIEF ENGINEER OFFICER Cena: 2.500,- zł.   Czas trwania: 3 tygodnie Minimalna grupa  uczestników: 15  osób   Warunek przystąpienia do kursu:  
  • 49. 1. Do uzyskania dyplomu starszego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych od 750 kW do 3000 kW wymagane jest posiadanie:
1) dyplomu drugiego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych od 750 kW do 3000 kW oraz dodatkowej 18-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej na stanowisku drugiego oficera mechanika oraz ukończenie szkolenia w MJE typu D na poziomie zarządzania w dziale maszynowym zgodnego z certyfikatem uznania i zdanie egzaminu na poziomie zarządzania w dziale maszynowym albo 2) dyplomu drugiego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych 3000 kW i powyżej oraz dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o mocy maszyn głównych 750 kW i powyżej na stanowisku drugiego oficera mechanika.
  1. Wymóg ukończenia szkolenia i zdania egzaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie dotyczy osób, które posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w morskiej jednostce edukacyjnej i zdały egzamin na poziomie zarządzania w dziale maszynowym.
  • 50. Do uzyskania dyplomu starszego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych 3000 kW i powyżej wymagane jest zdanie egzaminu na ten dyplom oraz posiadanie:
1) dyplomu drugiego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych 3000 kW i powyżej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o mocy maszyn głównych 3000 kW i powyżej na stanowisku drugiego oficera mechanika, przy czym 6 miesięcy wymaganej praktyki może być zastąpione praktyką pływania na stanowisku starszego oficera mechanika na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o mocy maszyn głównych od 750 kW do 3000 kW, albo 2) dyplomu drugiego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn 3000 kW i powyżej, dyplomu starszego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych od 750 kW do 3000 kW i dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych lub statkach szkolnych o mocy maszyn głównych 3000 kW i powyżej na stanowisku drugiego oficera mechanika.     Do egzaminu może przystąpić tylko osoba, która udokumentuje 100% wymaganej praktyki pływania   Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 8 września 2014 r. w spr. egzaminów kwalifikacyjnych oraz wynagradzania członków zespołu egzaminacyjnego wniosek o dopuszczenie do egzaminu wraz z wymaganymi załącznikami składa się do sekretariatu Komisji, właściwego dla miejsca przeprowadzenia egzaminu, na co najmniej 21 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu.   W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę kontaktować się z:   1) Sekretariat CMKE w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, ul. Chałubińskiego 4/6, e-mail: cmke@mir.gov.pl, 2)  Sekretariat w Urzędzie Morskim w Gdyni, ul. Bernarda Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia pokój 0/26, godz. pracy 10.00-13.00 (poniedziałek-piątek) tel.: 58 355 33 35, e-mail: cmkegdynia@mi.gov.pl, 3) Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi (DTM)  tel. 22 630 16 39, e-mail: sekretariatDTM@mir.gov.pl https://mgm.gov.pl gospodarka morska     Uwagi:  Kurs odbywa się w miesiącach:  luty, kwiecień, maj lub czerwiec,  wrzesień, październik lub  listopad.
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 2500 zł
Duration: 3 tygodnie
Enlist now
data -

Informujemy, że jako spółka uzyskaliśmy subwencję finansowa w ramach wsparcia Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. - tarcza finansowa2.0.

see details

Informujemy, że jako spółka uzyskaliśmy subwencję finansowa w ramach wsparcia Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. - tarcza finansowa2.0.

Informujemy, że jako spółka uzyskaliśmy subwencję finansową w ramach wsparcia Polskiego Funduszu Rozwoju S.A. - tarcza finansowa2.0.
Zapisano szkolenie na liście. Możesz złożyć zapytanie ofertowe lub kontynuwać przeglądanie sklepu.
Enlisting open
data 2 June 2025

Szkolenia na Kapitana Żeglugi Wielkiej

see details

Szkolenia na Kapitana Żeglugi Wielkiej

Warunek przystąpienia do kursu: § 32. Do uzyskania dyplomu kapitana żeglugi wielkiej na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej wymagane jest zdanie egzaminu na ten dyplom oraz posiadanie: 1) dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku starszego oficera na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 3000 i powyżej w żegludze międzynarodowej albo 2) dyplomu starszego oficera na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej, dyplomu kapitana na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000 oraz dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku starszego oficera na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 3000 i powyżej w żegludze międzynarodowej. Do egzaminu może przystąpić tylko osoba, która udokumentuje 100% wymaganej praktyki pływania § 33. Ustala się następujące uprawnienia zawodowe posiadaczy dyplomów w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej: […] 5) dyplom kapitana żeglugi wielkiej na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej uprawniający do zajmowania stanowisk: a) oficera wachtowego – na każdym statku, b) starszego oficera – na każdym statku, c) kapitana – na każdym statku. WYMAGANIA EGZAMINACYJNE NA DYPLOM KAPITANA ŻEGLUGI WIELKIEJ NA STATKACH O POJEMNOŚCI BRUTTO 3000 I POWYŻEJ: Kapitan Żeglugi Wielkiej na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej Forma egzaminu Funkcja Przedmiot egzamin teoretyczny egzamin praktyczny test wyboru egzamin pisemny egzamin ustny symulator/statek liczba pytań czas [min] liczba zadań czas [min] liczba pytań czas [min] liczba scenariuszy praktycznych na symulatorze czas [min] Nawigacja Nawigacja 15 45 brak 3 30 brak Urządzenia nawigacyjne 15 Bezpieczeństwo nawigacji 15 Dbałość o statek i opieka nad ludźmi Zarządzanie statkiem 15 60 1 20 brak brak Bezpieczeństwo statku 15 Prawo morskie 30 Tematyka egzaminu ustnego: w odniesieniu do funkcji „Nawigacja”: terminologia zawodowa w języku angielskim związana z zarządzaniem i bezpieczeństwem statku; zagadnienia związane z bezpieczeństwem nawigacji; zagadnienia związane z manewrowaniem w trudnych warunkach. Tematyka egzaminu pisemnego: w odniesieniu do funkcji „Dbałość o statek i opieka nad ludźmi: wypełnienie w formie pisemnej w języku angielskim wybranych dokumentów eksploatacyjnych statku. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 8 września 2014 r. w spr. egzaminów kwalifikacyjnych oraz wynagradzania członków zespołu egzaminacyjnego wniosek o dopuszczenie do egzaminu wraz z wymaganymi załącznikami składa się do sekretariatu Komisji, właściwego dla miejsca przeprowadzenia egzaminu, na co najmniej 21 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu. Kurs przeprowadzamy w formie online
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 2550 zł
Duration: 21 dni
Enlist now
data -

Zamiana adresu biura Działu Pokładowego

see details

Zamiana adresu biura Działu Pokładowego

Od dnia 10.01.2022r. biuro Działu Pokładowego (Al. Jana Pawła II 3) przeniesiono do budynku Uniwersytetu Morskiego przy ul. Morskiej 83, budynek A wejście 1 (obok Enamoru) . Kontakt pod nr tel. 606 639 978, 509 861 328 lub 58 620 52 78.
Course added to your cart. Show cart
Sold out
data 15 May 2025

NAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM (BRIDGE TEAM MANAGEMENT) - DOKSZTAŁT

see details

NAUTYCZNE DOWODZENIE STATKIEM (BRIDGE TEAM MANAGEMENT) - DOKSZTAŁT

OBOWIĄZUJĄ ZAPISY NA KURS. Kurs Manewrowanie statkiem i dowodzenia wachtą nawigacyjną Ship Simulator and Bridge Teamwork WARUNKIEM PRZYSTĄPIENIA DO KURSU JEST POSIADANIE CERTYFIKATU Bridge Team RESOURCE (URZĘDOWY) Cele kursu Doskonalenie u uczestników kursu umiejętności dowodzenia statkiem i kierowania zespołem ludzkim. Liczba godzin: 8 Uwagi Na zakończenie kursu uczestnik otrzymuje 1 certyfikat wydany przez ośrodek (certyfikat Bridge Team Management), potwierdza on uczestnictwo w większej liczbie godzin symulatorowych. KURS ODBYWA SIĘ NA: Al. Jana Pawła II/3 81-345 Gdynia tel. (058) 620-19-68, 606 639 978 e-mail: sdk@umg.edu.pl
Zapisano szkolenie na liście. Możesz złożyć zapytanie ofertowe lub kontynuwać przeglądanie sklepu.
Cost/person: 1200 zł
Duration: 1 dzień
Enlisting open
data 1 September 2025

Dział pokładowy - żegluga międzynarodowa Starszy oficer (C/O) - według skróconego programu

see details

Dział pokładowy - żegluga międzynarodowa Starszy oficer (C/O) - według skróconego programu

Szkolenie jest przeznaczone dla absolwentów uczelni morskich, którym upłynął 7 letni okres ważności dyplomu uczelni (uprawniającego do podejścia do egzaminu na poziomie zarządzania bez dodatkowego szkolenia). Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich. Kandydat musi: - posiadać dyplom oficera wachtowego oraz wymaganej praktyki pływania na tym stanowisku - mieć ukończone studia na poziomie zarządzania na kierunku umożliwiającym uzyskanie dyplomu starszego oficera pokładowego Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia kwalifikacyjnego wydane przez SDK a wymagane przez Centralną Morską Komisję Egzaminacyjną
Course added to your cart. Show cart
Cost/person: 8000 zł
Duration: 326 godzin
Enlist now

There adre dozens courses in our offer, many of them uses simulators. We have been training for over 20 years and our attendies return for new courses.

Show offer

DZIAŁ MECHANICZNY I NAWIGACYJNY:

ul. Morska 83
81- 222 Gdynia
tel. +48 58 620-52-78
fax +48 58 621-02-11
e-mail: sdk@umg.edu.pl

A company entered in the register of entrepreneurs of the KRS kept by the District Court Gdańsk-Północ in Gdańsk, 8th Commercial Division of the National Court Register, under KRS number: 0000117143, NIP: 9581278752, REGON: 191703911, share capital: PLN 50,000

Iniwersytet Morski Godło Polski

Gdynia Maritime University
81-87 Morska St., 81-225 Gdynia

Certyfikat ISO Certyfikat ISO
Facebook Twitter YouTube Forsquare

Webdesign: Dimundi.com